tirsdag den 25. oktober 2011

Ventetid...

Har været optaget af at samle redskabsskur de sidste to dage. Sådan et blikskur med 117 forskellige dele og en milliard skruer, bolte, møtrikker og dimser.

Nu står det der :-) Takket være hjælp fra manden, svigerfar og en kammerat. Så nu kan vi få tømt cykelskuret for habengut og plæneklipperen kan komme under tag.

Vi har jo efter 5 måneders ventetid fået byggetilladelsen til at få ændret status på skolen, så vi nu også må bo her! Vi skal blot igang med at skifte vinduer til støjreducerede ruder, da banen larmer mere end grænseværdierne. - Men pyt, - det klarer vi også.

Og nu kan vi endelig komme videre med alle projekterne. Isolering af hele taget, ovenlysvinduer, fjerne skorsten nr. 2, bygge garage til bilerne og og og...

Igår sad jeg hele aftenen og glaserede lertøj, så jeg kunne få ovnen i gang. Selv manden måtte i sving med penslerne og jeg glæder mig til at se, hvordan resultaterne af vores anstrængelser er blevet. Han har jo flittigt blandet lerfarve, glasur og oxyder i en stor pærevælling, så det er spændende...
Nederste lag i ovnen.

Øverste lag, mellemste fik jeg ikke taget billede af.

Men ovnen er på vej ned i temperatur nu, 421 grader, så det værer lige lidt inden jeg kan løfte låget og frydes eller græmmes.

Nå, vil ud og kigge til temperaturen, vente vente vente...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar