lørdag den 8. februar 2014

Keramik transfer og silketryk

Jeg fandt min gamle silketryksramme frem igår. Nu skulle der trykkes lidt igen, da jeg syntes porcelænskopperne fra den anden dag stod og råbte på farve....

Denne gang forsøger jeg at lave transfer med Duncan concepts farve som malemedium. Transferpapiret er udskiftet med japanpapir, et prisbilligt alternativ.

Yesterday I took out my old silkscreen frame. It's time to do some printing as I could hear the porcelain cups shouting for color....

This time I tried to use Duncan concepts to print with and the expensive transferpaper is swapped with tissue paper.



Jeg klippede de enkelte motiver ud og overførte dem til porcelænet inden forglødning. Derfor var en våd svamp nok til at flytte farven fra papir til ler.

I Cut out the motifs and transferred them to the porcelain greenware using water on a sponge. If it had to go on bisqued items I would have needed some sort of glue, but that will be another experiment.


Hvordan det færdige resultat bliver må i vente på. Der skal lige laves en masse inden jeg er klar til den næste forglødning. Nu kalder glasuren, da jeg skal have nissemor farvet og brændt som det næste mål.

How the finished result will look? - well, you'll have to wait for that. There still a lot of items to be done, before I'm ready for the next bisque. Right now the glazes are calling. Goblinmom is next in line she wants some color.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar