søndag den 25. marts 2012

Nu med el-drejeskive

Jo jo, har været i Odense igen og hente drejeskiven, som jeg kiggede på sidste weekend(eller er det 14 dage siden).

Smeden havde fået den lavet, så den nu kører jævnt, så nu er jeg igang med at lære min "nye" drejeskive at kende.

Dette er en af de første ting, jeg har drejet på min "snurrebasse", en låg krukke drejet i to dele.

Her er det et bæger i rødler, begittet med hvid stentøjsler. Mon det går? - Hmm, det vil brændingen vise.
Så har jeg været på Wikipedia og fundet runer. Disse er fra ældre runealfabet, magen til den brugt på guldhornene. Sgraffitti teknik og meget dekorativ. 

Bægeret er tiltænkt min bror, der er vild med rollespil, så jeg håber at runerne, formen og lertypen er noget, der kan vække hans begejstring. Der står "Shadowwolf" rundt om bægeret, hvilket er hans rollespils navn.

Vidunderet smurt godt ind i ler.... Trænger til en hovedrengøring. Tapen er mandens tilføjelse, da der ellers ville kunne løbe vand ned i elektronikken.

Denne lille katteskål blev til den anden aften og så måtte jeg jo lige lege med mine nye begitninger.

Jeg kom også videre med mit "eget ler" projekt og fik knust, sigtet og slemmet mit opgravede ler op igår. Leren var dog meget sandholdig, så jeg har blandet det op med en masse "dekorationsler" som svigerfar havde fundet ovre i drivhuset på den gamle planteskole.

Så nu skal det blot stå og bundfælde i spanden og senere fordampe det overskydende vand. Så om 5-8 uger kan jeg lave en brændingsprøve og se, om leren duer til noget. Fx. til lækre skåle på drejeskiven. Men tror jeg skal have gang i en eller to portioner mere, da tidshorisonter jo er lang.

2 kommentarer:

  1. Til lykke med dyret! søde ;)

    SvarSlet
  2. Takker du skønne... Håber du har overskud til at nyde foråret.

    SvarSlet