søndag den 15. april 2012

Nu er det vist på tide med en post

Hej, - er her endnu, fysisk i hvert fald.

Jeg er hårdt ramt af forårstræthed. Føler mig total udbrændt, nedslidt og deprimeret. Øv hvor er det bare træls.

Jeg føler ikke at jeg når noget som helst i hverdagen og påsken forsvandt alt for hurtigt. Dagene tager hinanden og tiden render fra mig. Jeg kan slet ikke følge med.

Denne weekend er gået med at glasere en ovnfuld lertøj. Dvs. jeg startede allerede torsdag eften.

Jeg er ikke vild med at glasere, ved ikke hvorfor. Så her er et billede af noget andet:
 I ovnen, som har rundet de 500 grader på vej op, er bl. a. :

- mit cellefad, der har fået hvid glasur og blåt glas i nogen af cellerne
- der er mit østersfad, der er glaseret med en ny"olieplet" glasur, den glæder jeg mig til
- der er de første ting med smeltebegitning
- der er flere nye glasur farver, bl. a. perlemor og marsrød effekt

Og så er der mit første forsøg med en kravleglasur. Hjemmerørt efter en opskrift fra ovenstående u-undværlige bog, Håndbog i Studiokeramik af Claus Domine Hansen. Genial bog.

Men der er lige den krølle på halen at, jeg jo desværre ikke havde de helt rigtige ingredienser hjemme, manglede colomanite og har erstattet det med halv kridt, halv bariumkarbonat. Så kryds fingre for at det lykkedes.

Så nu glæder jeg mig til i morgen efter fyraften, hvor jeg regner med at kunne åbne ovnen og se om det er fryd eller katastrofe.

På garage fronten går det også fremad:
Se blot, - nu med pudset facade og lys.... Jo jo, kun bag væggen mangler puds nu, så det går fremad...

2 kommentarer:

  1. Pøjpøj med det hele til dig. Det ser da så flot ud, vognparkvillaen!) her er lidt healings-energi..sum. kh.

    SvarSlet
  2. Hallo Caro...

    Danke für deinen Kommentar.

    Die Schale muss aber erst in der Verglühung. Dann kommt der Glazur,habe schon einen Plan.

    Grüsse

    Gabi

    SvarSlet