mandag den 16. april 2012

Nyt fra kannibalgryden

Hjemme fra arbejde ventede "kannibalgryden" fuld af færdigt brændt lertøj, så her kommer en masse billeder:

Sneglelåg krukke med oxyd, begitning og glasur.... Denne er jeg godt tilfreds med.

Plantepinde i pladeteknik med ophøjet deko. Glasur og begitning.

Tweety fuglehus i rødler med ridset deko, begitning og glasur.

Den skæve potte - også en, jeg er glad for, trods dens skæve facon.

Dette lille the krus var jeg egentligt ikke så vild med, men se nu! - Det er bare blevet så smukt. Og det er en ny glasur, perlemor hedder farven, men på hvid ler er den blevet pisgul. På den røde ler her, er den bare god...

Skålen af min første portion ler fra marken er også med. Men dybblå glasur indvendig(der er blevet meget mørk på denne ler) og rå ler udvendigt.

Ænder til græsplænen, - altid et smil værd :-)

Forskelligt med den nye "olieplet" glasur. Forskellige lag og ler giver forskelligt udtryk.

En absolut perle.... Mit østers fad. Det er blevet lige præcis som jeg havde forestillet mig det! Jeg er så glad, så glad!

Mit smertensbarn, - mit cellefad... Nu med hvid glasur og ilagt blåt glas, - gik det?

Ja, det blev også godt.... :-)

1 kommentar: