mandag den 30. januar 2012

Hurtige billeder fra weekendens brænding

Mens morgenkaffen nydes kommer her lige en serie billeder fra i søndags. Det er manden, der har taget billederne. For trods "farlig" mandeinfluenza og drypnæse skulle han med ud i det kolde bryggers og tømme ovnen. - Det er jo som juleaften hvergang.

Øverste lag:
Her vil jeg fryde mig over mit
fad, som jo egentlig(som så meget andet) var et forsøg.

Den lille kuglefisk er også god trods den uens farve.

Og ikke mindst de to skåle i min egen rødler med turkis effektglasur.

Den sorte skål er et forsøg med sort jernoxyd, lærerig.





Næste lag:

Her er alle mejsefoder husene, - de blev gode og det blå i midten er allerede indviet af to ivrige og sultne mejser.

Lågkrukken med hjerter blev god, især den røde glasur, som har drillet, blev pang-kanon-god.

Mindre god og skuffende blev min organiske skål, hvor effekten i glasuren udeblev. For tyndt glaseret, - selvom jeg syntes det var lagt tykt på.

Så de får måske en tur mere, - måske.

Bunden:

Som er to-delt, da min tornekvinde fyldte godt i højden. Så jeg tryllede lige en af de gamle ovnplader ned i midten.

Anden blev god, tornekvinden blev supergod med den gamle tyske blyglasur og glas.

Fiskeslottene skulle jo blot "bages" uden glasur og de er nu klar til at flytte hjemmefra.

Saturnvasen står nederst i midten, men den er jeg ikke helt tilfreds med, så derfor er der endnu ingen billeder af den. Der er også to "knopper" i orange og turkis. Disse skal jeg have lavet flere af, da de pynter helt vildt ude i sneen lige nu.

Lige et close-up af tornekvinden inden hverdagen kalder mig tilbage, - hav en god dag derude!

1 kommentar: