mandag den 12. marts 2012

Mere pip.

Hjemme fra drejekursus måtte jeg have ler på sparkeskiven igår.... Men weekendens triumfer var hurtigt glemt på den gamle "trædehest ".

Må sande at det altså er væsentligt lettere, når jeg kun skal koncentrere mig om at styre leren. Når skiven skal sparkes samtidigt, er det væsentligt sværere og tager længere tid at centrere og store klumper er meget svære at mestre.

Så jeg fik lavet denne skævert:
En ny pip-kube.

I dag har jeg skåret indgangen og dekoreret let.

I morgen skal den drejes at i bunden.


Bagsiden fik et par slag af "Gabilap-træet", så bagsiden blev flad og egnet til ophæng.

Så skar jeg hul til ophæng og dræn hul i bunden, hvis der skulle komme regnvand ind i huset.

Syntes selv det blev ganske charmerende :-)

2 kommentarer:

  1. the intricacies of clay that others do not know of, so much to do for the final product.

    SvarSlet
  2. Hvor er det fedt at se den energi du lægger for dagen... eksperimenter, indfald og udfald, herligt ;)

    SvarSlet