torsdag den 5. december 2013

Mens stormen suser - riding of the storm...

Vi havde årets første storm d. 28 Oktober, hvor vi slap nådigt med et knækket træ og en masse oprydning i haven. Nu stormer det igen...

We had the first storm of the hear on 28. October, where we were left off graciously with a broken tree and a lot of cleanup in the garden. Now a new storm has hit again ...

Jeg fornemmer ikke, at stormen er lige så voldsom, som sidst. Men meteologerne siger, at stormen er voldsommere i vindstødene og varigheden er længere. 

Da jeg var ude og putte hønsene ved skumringstid omkring kl 16.15 kom der nogen ret voldsomme vindstød. Hønsene havde søgt læ under naboens legehus og de fulgte godvilligt med ind i deres eget hus, da jeg hentede dem. Jeg tror, de havde fået nok af vind og vejr. Så de blev puttet i et tørt og tæt hønsehus med en dåse ærter og skåle med korn og guf. 

I don't feel, that the storm is as violent as the last. But meteorologist are saying, that the storm is more violent and its duration is longer.

When I went outside at dusk around 16:15, there came some very violent wind gusts. I had to tuck in the chickens and I found them at the neighbours, where they had taken shelter under the playhouse. And they willingly followed me back to their own house, - I think, they had enough of 'fresh air'. So I tucked them in their nice and dry house along with a can of peas and bowls filled with grain and other treats.

Nu hygger jeg sammen med katten i stuens trygge varme. Stormen har bragt årets første sne og i morgen, når det bliver lyst, kan vi vurdere resultatet af stormen. Indtil da hygger jeg og længes...

Now the cat and I are enjoying the warmt and safety of the livingroom. The storm brought the first snow and in the morning, when it gets light, we can evaluate the result of the storm. For now I just yearn...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar