søndag den 24. juli 2011

Regnfuld søndag

Ud over at male kattekyllinger har jeg forsøgt at støbe i min nye støbeform.
Første snegl er støbt, men formen er stadig meget våd, så må vente med at støbe flere. Planen er at disse snegle skal bruges som krukkefødder i sæt af 3-4 stk. Så skal de bære blomsterkrukken på "ryggen", så krukken bliver bedre drænet.

Jeg har også lavet et nyt fuglehus, - eller bistade.

Det er pølset op i min "hade-ler", en grov, kort raku blanding med 40% chamotte. Jeg har nemlig snart ikke mere ler tilbage at arbejde i, er ved at være rendt tør for det hele.
Heldigvis skal jeg til Hedensted tirsdag og kan så smutte forbi Grethes Keramik og tanke op.
- Nå men fuglehuset var noget af en kamp, da leret er kort, dvs. det vil gerne revne hvis det bliver for tørt, og det kan ikke bære sig selv særligt godt. Så jeg skal arbejde meget langsomt, ellers klasker det bare sammen som en karklud.

Planen er at der skal ligges kobber i de fordybninger, jeg har lavet. Det skulle give en speciel effekt.

Ellers venter jeg bare på at nogen at de størrere ting tørrer, så jeg kan få brændt den første ovnfuld. Og tjekket strømforbruget. :-O

Ingen kommentarer:

Send en kommentar