onsdag den 17. august 2011

En uge fløjet afsted....

Ja, så røg der en uge af kalenderen igen... Pyha, tiden flyver afsted og jeg kan ikke følge med.

Weekenden gik med at slå græs og høste bær i kolonihaven. Det blev til 1,5 kg rensede grønne druer, da jeg fik klippet den vildtvoksende kiwi-plante tilbage. Kiwien fyldte hele drivhuset og var vokset ud af vinduerne, nærmest som en overdimentioneret jungleplante.

Så var der 4,5 kg røde ribs og 1,5 kg blandet bær, solbær, stikkelsbær, blommer mm.

Jeg vil nemlig også med på hjemmebrygger-bølgen. Blop blop blop og tankerne går tilbage til 80érne og forældrenes forsøg med 8-ugers vin.

Alt dette rensede jeg lørdag aften og det blev sat til forgæring med enzymer og sukker. Mere blop blop og venten.


Så idag fik manden fyldt øllet på flasker og kapslet, så om 14 dage kan vi prøvesmage hans mørke stout, -glæder mig....

Og jeg kunne idag stikke min vin om første gang og sætte en ny gæring igang.

Der er livlig gang med 2. gæring allerede, mens jeg spændt venter på at den første portion vin gærer videre.

Bloppedi blop...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar