lørdag den 20. august 2011

Første glasurbrænding i gang :)

Har brugt det halve af eftermiddagen på at glasere den første ovnfuld stentøj og den er netop sat igang :-)

Eller det vil sige, den blev sat over kl. 20:45, så ca kl. 01:00 burde den nå sluttemperaturen på 1230 grader.
Mens jeg rørte glasurer, (ankommet i en stor kasse fra Tyskland i torsdags, dejligt dejligt) fik jeg lokket manden til at lege med ler.

Og resultatat er enestående, om ikke andet.... Og her er det så svage sjæle klikker væk!

En "Kæft hvor er jeg klar over at jeg er lækker, fuck dig, pik og pattertrold"

Og den smukke bagside.... Ja, han er skam dejlig, ham min mand altså :)

Nu glæder jeg mig til at sove en dejlig nattesøvn og vågne op til en ovnfuld færdigbagt stentøj. - Hmm, kan nok ikke tømme den før i morgen aften, før er den nok ikke kølet ned... Uh den ventetid.

Der er både fuglehuse, perler, krystalglasur og forsøg med kobber i ovnen, så kryds fingre for at alt lykkes og der ikke sker "ulykker" i ovnen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar