torsdag den 27. oktober 2011

Nye snorklerier...

Sidste weekend var jeg på keramikmuseum Gimmerhus sammen med en kær tidligere kollega fra kunstmuseet. Det var en super lørdag eftermiddag og mit hovede bugner af inspiration.
Mest inspireret blev jeg af udstillingen med Babro Åberg.... Prøv evt. at google hende... Imponerende, organiske ting, hun har lavet de seneste år.
Nu skal mit "projekt" lige stå og "sætte sig", så skal jeg igang med finpudsningen. Og der er meget at pudse!

Lad mig vide, hvad du tænker om det?

Diameteren er 32 cm, men den kryber vel et par cm i tørring og brænding.

Nu vil jeg bage en kage med de smukke røde æbler fra haven :-)

2 kommentarer:

  1. Hvor ser det spændende ud. Glæder mig til at se det færdige resultat.

    Skal det have glasur, eller skal det bare stå i rå ler?
    Hvad ler har du brugt?

    Tak for dine søde kommentarer på min blog, vedr. Frk. Smilla.

    Knus Dianna

    SvarSlet
  2. Hej Dianna.

    Tak for din kommentar... Leger med tanken om at prøve med terra sigilata, en slags begitning, og nogle farvende oxyder, så ingen blank glasur.

    Leren er en super god modelleringsler (nr. 9)fra vedstaarup lerfabrik købt gennem av-form.

    Kh. Gabi

    SvarSlet