søndag den 27. november 2011

Fin fernisering.

Takker for en fin fernisering, ca. 50 mennesker var mødt op og min skønne veninde var taget med mig. Vi hyggede og jeg fik dejligt besøg af Lene som endda havde blomster med til mig :) Skønt! Takker mange gange!


Efter at have nydt en kop glögg og ferniseringen, tog vi videre ud til den gl. tæppefabrik i Grejsdalen, hvor der var åben hus/julestue hos de forskellige kunsthåndværkere, der holder til i bygningen. Meget spændende.

Derefter gik det hjemover, men ak og ve!

På en af de mindre veje "mødte" jeg i et sving en billist, der ikke lige havde tænkt på, at han ikke var alene på vejen og på grund af dårligt udsyn havde jeg ikke set ham komme flyvende.... Så jeg måtte en tur ud i rabatten og der var selvfølgelig et kæmpe hul... Skraldebang!

Jeg nåede og trille 300 meter videre ned af vejen mens jeg sundede mig og nåede at tænke, "dette slipper jeg ikke ustraffet fra", - og rigtigt nok kunne jeg mærke at dytten ikke var helt tilfreds.

Jeg holdt ind til siden og måtte konstatere at forhjulet var fladt i passagersiden, øv bøv! Og behøver jeg at skrive, at der øsregnede og den anden billist selvfølgelig var over alle bjerge?

Jeg valgte at trille 50 meter op ad en lille og mindre trafikeret sidevej og lånte forpladsen ved en gammel lade. Der kunne jeg holde uden at blive kørt ned af andre "flyvende" trafikanter.

Ud i regnen og finde reservehjul, dunkraft og "hjulnøgle" frem fra bagagerummet, kun for der i regnen at konstatere at jeg nu havde TO flade hjul, da baghjulet også havde smidt luften!

Så er det at gode dyr er rådne, ellers sådan noget.... Hmmm, manden var på arbejde og tøffede rundt ovre på Sjælland. Så jeg prøvede at ringe til en kammerat, der bor et stykke oppe af vejen, oppe i den gamle "mølle".

Jubii, han var hjemme og havde tid til at komme og redde mig.... Jeg holdt jo der, 3 minutter hjemmefra!

Så han kom susende, som ridderen på den hvide hest, med bagagerummet fuld af værktøj og så smuttede vi hjem og hentede to af mine vinterhjul til bilen :-) Dejligt med to sæt hjul i en sådan situation!

Tilbage og skifte hjul i plaskregnvejr, så vi lignede to druknede mus, da vi var færdig!

Den ældre mand, der boede der hvor jeg holdt, kom ud for at høre om vi manglede hjælp eller noget, meget pænt af ham. Så jeg sagde pænt farvel og tak "for husly" inden vi kørte hjem.

Så stor tak til vores dejlige kammerat, - skønt med gode "naboer".

1 kommentar:

  1. Dejligt med en god fernisering.
    Jeg var også en tur i Grejsdalen.... super hyggeligt.
    Sikke en ØV-afslutning på en ellers dejlig dag.
    Han skulle skamme sig den anden bilist, ikke lige at stoppe op for at se om der var sket noget, det er jo de færreste biler der klarer sådan en omgang.

    God søndag og hurra for en god ven/nabo og et sæt vinterdæk.
    Kh. Dianna

    SvarSlet