tirsdag den 29. november 2011

Det hele drejer rundt...

Og denne her har skylden....
Jeg har fået passet min sparkeskive ind i bryggerset, så nu øver jeg mig hver dag.... Og det bliver til mange "sjove" ting.

Jeg har gemt lidt af de skæve resultater og disse vil jeg brænde færdige. Om ikke andet har jeg nogle skæverter til værkstedet :-)

Den forreste har fået sort jernoxyd. Det har jeg ikke prøvet at brænde før, så det bliver spændende at se resultatet. De to bagved har fået en hjemmelavet begitning med coboltoxyd og så sort jernoxyd ovenpå. Så de små skæve skåle kan også bruges til brændingsprøver.

Denne her er den største jeg har prøvet og det gik fint med at centrere klumpen, det gik også fint med at dreje bunden, men da siderne skulle op, gik det knapt så godt.
Så da jeg rettede bunden af med en kniv idag, fandt jeg på at lave blomster af "resterne". Det pyntede på krukken og dæmper det skæve look lidt. Så det blev til endnu et forsøg, - der kommer meget godt ud af mine "skæverter".

Noget andet jeg arbejder på for tiden, er fuglefoder kugler. Ideen kom pludselig og stammer fra barndommens vintersysler med at lave fuglefoder "automater" ud af kokosnødder. Mine bliver lidt anderledes, da der både er neutral/dekorative kugler og de mere fantasifulde...
Der er lavet hul til ophæng, så hullet kommer til at hænge skråt nedad. Så kan man putte færdigkøbte mejsebolde i eller man kan tage kuglen ind og putte sit eget hjemmelavede fuglefoder i kuglen. Opskrift med billeder kommer når de første kugler er færdige....

Denne skulptur trængte sig på igår og blev født. Hvad, hvorfor og hvordan ved jeg ikke, men hun skal bruger til eksperimenter med glas i "hulerne" i panden og kjolen.


Jo jo... Her sker skam lidt.... Har også lavet hjemmekogte pommes frites og bagt cupcakes idag.... Fritterne er fortæret og cupcakes´ne køler og skal nydes til aftenskaffen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar