lørdag den 12. november 2011

Klar til endnu en forglødning.

Puhaaa, - suk og støn....

Jeg er jo inviteret til at udstille i Kunstbrænderiet fra d. 26 november og frem til jul. Se evt. http://kunstbraenderiet.dk/

Det er jo dejligt :-)

Men der var jo lige det ved det, at de gerne ville have noget "jule-agtigt" krims krams til små penge, som folk så kunne købe og det så kunne smage lidt af julemarked....

Hmm, invitationen kom d. 15. oktober og jeg var BESTEMT IKKE i julehumør og kunne bare ikke komme igang med at jule så tidligt. Jeg var total tom for ideer og kunne slet ikke komme i stemning...

Nu er jeg gået total i selvsving og "juler" derudaf, - problemet er bare, at skidtet jo også skal nå at tørre, brændes, glaseres og brændes igen...

Så hele dagen i dag har jeg været flittig inde i skolestuen og "julet". Tingene har jeg måttet tvangstørre i min mini-ovn, hvilket har resulteret i at min højre hånd og arm har flere brandvabler som følge af, at tingene har skullet ud og ind af ovnen i et væk, for at blive nusset og passet under tørringen.

Og nu er ovnen pakket til forglødning, - og den har aldrig været så pakket før...

Ikke at der ikke sagtens kunne klemmes nogle flere perler, knapper og andre småting ind, men er nu selv godt tilfreds med min indsats. Der er hele 4 plader i brug og de er fyldt godt op. Alle mine ting til pitbrænding er nederst og dem glæder jeg mig til at komme videre med.

Har også regnet mig frem til, at der næsten er 10 kilo støbetøj i ovnen! En hel masse dejlige ænder og kattekyllinger, små skåle og andet skønt hygge.

Så nu skal vi lige have aftensmaden overstået, så fyrer jeg op i ovnen. Sidst røg strømmen da vi brugte komfur, ovn, enhætte og keramikovn samtidigt, - UPS!   - Så det behøver vi ikke prøve igen :-)

Jeg noterer også lige elmålerstanden inden start, så jeg kan se om der er en stor forskel i elforbruget, når ovnen nu er så pakket. - Uh, hvor ville jeg dog gerne opfylde drømmen om at få monteret solpaneler på taget til at producere vores egen el. Men den drøm må vente til jeg får solgt kolonihaven.

Nå, igang med aftensmad, så jeg kan få startet "den store ovn op"... Så håber jeg at kunne komme igang ed glaseringen i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar