fredag den 6. april 2012

Livet som jord. og betonarbejder

I dag er vejret gråt med regn og rusk. Lige vejr til at blive indendøre og hygge, - men næ nej.

Ud og arbejde sig til varmen, mere gravearbejde, sokkel der skal hakkes ren for puds, mørtel og beton. Gulvet i garagen skal nivelleres og gøres klar til at der kan støbes gulv. Pyha en omgang, men det er nu nemt nok at arbejde sig til varmen med hammer, mejsel, skovl og kost.

Og efter 4 timers effektivt arbejde ser det hele fornuftigt ud og vi holder en velfortjent tidlig fyraften kl 15:00, - mest fordi vi er våde og kolde, piv piv.

Ind i skolestuen og hygge, - se mit ler:
 Det har på rekordtid smidt vandet og er nu næsten tørt nok til brug. Så jeg tog en lille klump og æltede op på gipspladen til leren havde den rette konsistens. Og så på den gamle sparkehest.


Ganske dejlig at dreje i, dog var der lige et par klumper grundet for lidt æltning. Æltningen har utroligt meget indflydelse på, om det bliver et godt eller skidt resultat på drejeskiven.

Men da denne jo skal bruges til brændingsprøve, vil jeg lade den være som den er med små ujævnheder og skævheder. Nu skal jeg blot se, hvordan den klarer tørringen.

Ellers er der jo sket det, at jeg i Januar meldte mig til en censureret udstilling hos Galleri Skovfred og nu er jeg skam gået igennem censuren.... Så nu har jeg snart stress. Har jo ikke rigtigt noget færdigt.

Så kastede mig over drejeskiven og fik lavet denne til samlingen.


Halv drejet, halv modelleret.... Nu skal den også tørre sammen med alt det andet.

Fik lavet denne i formiddags. Manglede en ordentligt stor gipsplade og at købe dem er altså for dyrt.

   50 x 38 cm, støbt i en papkasse foret med tape og armeret med trådnet. Nu skal den blot tørres og slibes plan. Det bliver så godt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar