mandag den 4. februar 2013

Mandagen i uge 6.

Tænk sig at få lov til at sove helt til kl. 07:30. Det er noget andet end dagligdagen, hvor uret ringer kl. 05:00.

Og her behøver jeg blot vælte ud af køjen for at bevæge mig 100 meter op på slottet, så venter et veldækket morgenbord.

Når morgenmaden er indtaget, er der morgensamling i riddersalen. En enkelt morgensang og et oplæg med inspiration til dagen.

Så kan jeg på vej til værkstedet lige runde kaffevognen og snuppe kaffe og et stykke frugt med på værkstedet.

Værkstedet har jeg helt for mig selv, sådan næsten da. For de 4 elever, der har keramik som liniefag, har opgave fælles med glasholdet i denne uge. Så dem ser jeg næsten ikke noget til.

Værkstedet er indrettet med 3 el drejeskiver, to sparkedrejeskiver, pladerulle, sprøjtekabine, extruder, gipsrum og alt hvad hjertet kan begære.

Så jeg har arbejdet ihærdigt hele dagen kun afbrudt af middagsmaden kl. 12, boller i karry med kogt hvede og lækker grøn salat og aftensmaden kl. 18:00, rugbrød og lune retter. Aftenskaffen kl. 21:00 nåede jeg ikke, der var lige en kop, der skulle hankes inden jeg holdt fyraften kl. 22:00.

Maden her på slottet er overvejende økologisk, grøn og lækker. Det giver en lethed i hele kroppen som er helt fantastisk og energien strutter.

I dag fik jeg hanket de kopper, jeg drejede i går. De var blevet er anelse for tørre, hvilket betød at jeg har skulle nurse dem hele dagen, da kop og hank revner i samlingen, øv øv. Saltgrisene fik jeg drejet af, skåret op og gjort færdige. Samt jeg drejede lige 4 nye, da de første to var til min mor.

Så gik jeg igang med en skulptur i pladeteknik, som tog det meste af eftermiddagen og aftenen. Men jeg er rimelig tilfreds med den.

Et par vaser og kopper blev det også til. Og lidt andre småting.

Det første billede er gårsdagens produktion, de andre to er ugens samlede resultat.

Nu ligger jeg på mit kammer under dynen og nyder et velfortjent glas rødvin mens jeg smiler til den person, der har klæbet selvlysende stjerner i loftet rundt om lampen. Tænk sig, kammer på slottet med egen stjernehimmel...






1 kommentar:

  1. lyder super med et solist kursus, er der ingen undervisere +

    SvarSlet