søndag den 28. april 2013

Bededags weekend

Skønt at starte arbejde med en kort uge... Og en lang weekend....

Nice to start work after vacation with a short week, friday was a national holiday.... And having a nice long weekend...

Efter at have holdt ferie har jeg nået til en beslutning. Enten skulle jeg have mere i lønningsposen eller også skal det være slut med at bruge tre timer dagligt på transport til og fra arbejde. Og med firmaets personalepolitik giver det sig ligesom selv, men nu har jeg spurgt og fået nej... Så i morgen afleverer jeg min opsigelse. Modigt i en krisetid? - måske. Det vil tiden vise.

After my vacation I've reached a decision. Either I'd get a raise or I'll no longer waste three hours on transportation every day. And with the attitude the company has towards its employees, the answer gave itself. But now I've asked and recieved an answer.... So tomorrow I'll hand in my resignation. Courageous in a time of depression? - maybe. Only time will tell.

Men sikke dejligt, det føles.... Vidunderligt. Og hvad skal der ske fremover tænker du måske? - Jeg ved det ikke. Men nu kan jeg få tid til at tænke, i stedet for at føle, at tiden render fra mig.

And how wonderful it feels.... Simply divine. And what's going to happen now, you might think? - I don't know. But now I'll get time to think, instead of feeling, that time slippes away from me.

Og sikke en energi, beslutningen har givet mig. Jeg har fået støvsuget, gjort rent, været i skoven og plukke ramsløg, været i haven, kogt birkesirup, sået og plantet blomster, lavet ramsløgssalt, hygget med naboen, hygget med min mor, sovet længe osv... Hold da op.

And the amount of energy, the decision has given me is amazing. I've been cleaning the house, been to the wood collecting wood garlic, making herb salt(Wood garlic+nettle), making Birch syrup, started spring cleaning the garden, planting flowers and seeds, spend time with my mother, had coffee with the neighbours, slept in and lots others.... My oh my.

Så nu skal jeg bare have min opsigelsesperiode(1 måned) til at gå og have fat i det lokale vikarbureau, så går det nok alt sammen. Det føles i hvert fald rigtigt godt indeni.

So now I just have to get my notice period( 1 month) to pass and get in touch with the local temp agency, then everything will be allright. It feels allright inside.

Herunder er et billede af søndagens brunch, pandekager med birkesirup... Hjemmelavet selvfølgelig.

The picture is of sundays brunch, pancakes with Birch syrup, homemade of course...

2 kommentarer:

  1. Sådan GABI, du er såen lidt sej, så ku det vær vi snart ses igen, kh. knus !!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænkte på dig, da jeg skrev dette indlæg.... Så nu skulle der gerne blive tid til at være menneske igen og overskud til alt det gode i livet, bl. a. at kunne hygge sammen med dig :-)

      Slet