mandag den 20. maj 2013

Liv i haven

Uha, der er sket meget de sidste 14 dage.... Hvor skal jeg starte?

Much has happend the last 14 days.... Where do I start?

Det er blevet sommer, sådan næsten. Sidder da i haven og nyder kaffen i bare tæer og t-shirt. Træer og buske er sprunget ud og alt er grønt, sådan wupti!

The summer has come, or almost. At least I'm sitting in the garden enjoying my coffee in bare fee t and short sleeves. Trees and bushes have all gotten leaves and everything is green and bright, all happend overnight it seems.

Jeg kan nyde frugten af de blomsterløg min mor så flittigt har sat i haven og alle stauderne fra kolonihaven er kommet godt igang. Det hele er så smukt og jeg suger det til mig.

Now I can enjoy the fruit of all the flowerbulps my mother so diligently has planted and all the perennials we moved from my old garden are starting to grow. Everything is so beautiful and bright and I'm doing my best to suck it all in.

Vi har fået en logerende. Min mands kammerat manglede et sted at bo. Så indtil han finder et sted, der passer ham, bor han oppe på 1. salen. Og vi hygger. Han har en masse energi og friske ideer, så det har vi megen glæde af, når vi hænger fast i et gør-det-selv projekt.

We've gotten a lodger. My husbands pal needed a place to stay until he found the right spot to settle. So now he lives on the first floor. And we are having a good time having him around. He is full of energy and fresh ideas, if we get stuck on a project.

Så nu har jeg fået høns... Det var lige en tosset ide manden og kammeraten fik, så i løbet af to dage blev det gamle cykelskur bygget om til hønsehus og 5 høns flyttede ind. Jeg har altid gerne villet have høns, så behøver jeg at skrive, hvor glad jeg er? - nej vel?

So now I've gotten chickens.... That one of the husband and friends carey ideas, so two days later the old bikeshed was transformed into a chickenshed and 5 hens moved in. I allways dreamed of having chickens, so I don't need to write, how pleased I'm, do I?











Ingen kommentarer:

Send en kommentar