tirsdag den 30. juli 2013

Sommeren er her!

Sommeren er her og jeg nyder det, - også selvom det er så varmt, at manden og jeg stillede telt op i haven den anden aften kl. 23.00. Det var simpelthen al for varmt at sove indendørs, så vi flygtede ud i haven med telt, luftmadras og dyner.

Summer is here and I enjoy it - even if it is so hot that the husband and I put up a tent in the garden the other evening at. 23.00. It was simply far too hot to sleep indoors, so we fled into the garden with tent, inflateble mattress and duvet.

På ler fronten går det ivrigt afsted. Jeg har arbejdet på en bestilling på to sushi tallerkner, som nu står og tørrer. Men jeg er bange for at tallerknerne slår sig, når de kommer i ovnen.

On clay front is the eagerly off. I have been working on an order of two sushi plates, which now are drying. But I'm afraid that the plates will warp in the kiln. 


Ideen til tallerknerne er ikke min, jeg lader mig blot inspirere. Faktisk var jeg meget i tvivl om jeg skulle lave dem, da det jo er at kopiere en andens arbejde, - men jeg er i pengenød, så jeg har ikke råd til dårlig samvittighed. 

The idear for the plates is not mine, I just let myself get inspired. Actually I was very unsure if I should make them, since it is to copy someone else's work - but I am short of money, so I can not afford a bad conscience.

Nu må vi se om de overlever brændingerne og om kunden overhovedet er tilfreds. Hvis de går til i ovnen, er det karma, der fortæller mig, at det var forkert at lave dem.

Now we'll see if they survive the burnings and if the customer at all is satisfied. If they go bad in the oven, it's karma, that tells me that it was wrong to make them.

Men projektet affødte en ny ide....

However, the project spawned a new idea....

I ved, hvordan mænd altid skal løfte ben rundt omkring i haven, ikke? - derfor denne:

You know how men always have to lift legs around the garden, right? -therefore this idear:


Havepissoir til de muntre svende... Eller Pis-fisk som vi kalder den her i huset. Måske har vi en syg form for humor?

Garden Urinal to the merry men... Or Pis fish as we call it here in the house. Perhaps we have a sick sense of humor?

Der kommer billeder, når den er monteret og klar til brug. Og så er planen at lave en gipsform af den, så flere kan få glæde af min tossede ide.

I'll post images when it is mounted and ready for use. And the plan is to make a plaster mold of it, so that more people can benefit from my crazy idea.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar