mandag den 27. oktober 2014

Luftetur

Jeg trængte til at komme ud i weekenden og valgte stranden. Timingen var perfekt, regnen holdt en pause mens jeg nød en tur langs vandet men dovne bølgeskvulp som baggrundsmusik.

I needed to get outside this weekend and choose the beach. He timing was perfect, the rain took a break while I went for a walk along the waterline enjoying the sound of lazy waves rolling in.

Som barn har jeg tilbragt utallige timer ved stranden, især på jagt efter forsteningen og dette:

As a child I spend countless hours at the beach, especially looking for fossils and this:



Sandslebet glas, min barndoms fantasi juveler.... Jeg slæbte hjem til min mor store fortrydelse. I dag er det ved at være et sjældent syn. Glasflaskerne er erstattet af plastik og alu, til stor ulempe for miljøet.

Glasset er selvfølgelig heller ikke godt for miljøet, men med tiden vender det jo retur til udgangspunktet og bliver til sand igen.

Beachglass, the fantasy juwels of my childhood.... I used to carry pockets full of glass home to my mothers great regret. Today it's a seldom sight as glassbottles have been replaced by plastic and aluminium at a great cost for our nature.

Not that glass belongs in nature, but at least glass, in time, goes back to nature and becomes sand again.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar