onsdag den 4. januar 2012

Godt nytår 2012!

Nytår forløb stille, hygge med manden, mor og naboen, der kiggede ind.... Stille og roligt.

Byggeriet har holdt nytårsfri, så der har været tid til lidt ler.

Har lavet et fiskeslot mere som skal fylde op i ovnen. Har haft flere forespørgslet på fiskeslot, så nu må jeg se om interessen varer ved.

Masser af "huler" til fiskene eller også kan den jo bruges til krybdyr, mus mm.

Så fik jeg en ide, jeg straks måtte prøve af. I går "pølsede" jeg en vase(jeg er ikke blevet gode venner med drejeskiven endnu) og idag arbejdede jeg så videre på den.

Resultatet er jeg ok tilfreds med, selvom den er noget asymetrisk. Leren er en ny rødler med chamotte fra Tyskland.


Lige nu måler den 17,5 cm i højden. Vil nemlig se hvor meget den egentligt krymper i processen.

Ind imellem støber jeg disse "skaller" i porcelæn. Det tager lidt tid og meningen er at de skal bruges til øreringe. De er ca 2 cm i bredden nu og krymper nok en del. Så det skulle blive en fin størrelse.
Så skal de brændes, have klar glasur og et øsken og ørekrog i sølv. glæder mig til at prøve dem.

1 kommentar:

  1. hej GABI!
    Så er jeg endelig på.. og har fundet dig - og nu skal jeg også videre med mit liv, det ser godt ud det du har gang i !))
    kh
    Majken

    SvarSlet