lørdag den 18. februar 2012

Going large!

Fik forleden 50 kg rødler hjem og idag, efter oprydningen, tog jeg hul på de første 10 kg. Dvs. først øvede jeg lige lidt i min stentøjsler, men den var blevet for tør af at stå. Så det drillede og jeg må sande, at for at jeg kan bruge det, må jeg igang med at ælte noget vand tilbage i leret.

Men rødleren er lækker lige fra den friske pakke og planen med de 50 kg. er at få øvet drejning. Så jeg slog stort brød op.
Og det er en lækker ler at dreje i, så jeg slog endnu størrere brød op... :-O

Denne er så stor, at jeg ikke kan flytte den fra skiven.... Jeg MÅ have lavet nogle plader at dreje på, men aner ikke hvad der er bedst at lave dem af??? HJÆLP!

Nu er de alle dækket over med plast for at mindske risikoen for revner under tørring.

Desuden har jeg jo helt glemt - mit cellefad blev færdig torsdag aften.

Nu skal det også blot tørres, stille og roligt under plast, - og så skal det nusses og steges i ovnen.

2 kommentarer:

  1. Hej Gabi
    Spånplade er altid godt at bruge til ler, da det suger vandet og tørrer stille og roligt, hvorved at leret også slipper pladen uden at det revner.
    Kh. Dianna

    P.s. Hvor ser det godt ud dit store fad.
    Husk at skære med et stykke ståltråd, selvom du lader det stå på drejeskiven..., så er der større chance for at det ikke revner, da det kan trække sig sammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dianna.

      Spånplade :-) Tak for tippet. Godt Jem&fix har åben i morgen!

      Har husket at skære skålen fri at skiven, så håber det går.

      Slet