fredag den 11. januar 2013

Overføringsmærker, - hmm, måske?

Jeg har længe ønsket at kunne dekorere mine ting med tegninger og mønstre i en tyndere streg end jeg kan opnå med begitning og pensel.

Derfor har jeg fået en af mine arbejdskollegaer til at modificere end gammel sort/hvid printer, så den ikke længere kan 'brænde' toneren fast på papiret. Dvs. at når jeg udskriver et ark papir, kan toneren tørres af med en finger.

Jeg har læst mig til, at nogle printer tonere indeholder jernoxyd i et vist omfang. Og det kan så bruges til at dekorere keramikken med, ligesom vi vanligt gør.

Så er det bare at tegne et mønster og kopiere det på printeren, klippe det til og overføre det til den næsten læderhårde keramik.

På billedet nedenunder har jeg gjort første forsøg med lidt sommerfugle på et helt friskdrejet fuglefoderhus.

Nu venter jeg spændt på at få det i ovnen og se, om toneren indeholder nok jernoxyd til at efterlade det ønskede motiv på leren.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar