torsdag den 14. november 2013

Raku igen igen

I går fandt jeg rakutønden frem igen. Selvom jeg syntes, jeg startede i god tid, rendte jeg tør for sollys inden jeg næsten fik de første emner i ilden.

Yesterday I took out the raku kiln. Eventhough I thought, I started in good time, the daylight disappeared before I got the first items in the fire.


Heldigvis er der lys ved garagen.

Luckily we've got light outside the garage.


Og katten holdt mig med selskab mod min gode vilje. Nysgerrig kat og raku er ikke nogen god kombi. 

And the cat keept me company against my best will. A curious cat and hot raku is no great cocktail.


Her er det færdige resultat. Igen opnåede jeg ikke den ønskede mængde reduktion. Emnerne er brændt til 950 grader, måske der skal mere varme til? - jeg prøver bare igen en anden dag.

Here's the finished result. Again I didn't get the amount of reduction, I was aiming for. The Stars are fired up till 950 degrees, maybe it's not hot enough? - I'll just try again some other day.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar