onsdag den 13. november 2013

Store oprydning - grand cleanout.

Nu da vi langt om længe har fået støbt gulvet i garagen, har vi taget fat i den store oprydning.

Now that we finally got the floor finished in the garage, we've begun the grand cleanout.

Bryggerset, som har fungeret som opmagasinering af værktøj og materialer, vaskerum og ovnrum, har hidtil lignet et bombekrater. Nu er det meste værktøj flyttet til garagen og det gav en del plads.

The Scullery, which has served as storage for tools and materials, laundry and kilnroom, has until now mostly reminded me of a warzone. Now most of the tools have moved to the garage and it gave a lot of space.

Nu har jeg besluttet mig til at skille mig af med min sparedrejeskive. Jeg har indset, at jeg ikke kommer til at bruge den. Derudover skal jeg nu dele rummet med hønsefoderet, da jeg mangler egnet emballage til dette. Stiller jeg det i garagen, render musene med det. Så jeg jagter fodertønder.

Now I've got to get rid of my kickwheel, knowing I'm not going to use it. But due to the season and lack of suitable storagebarrels, I've got to share the space with the chickenfeed. Need I say, I'm on the hunt for plasticbarrels, so I can move the feed out into the garage without getting a colony of mice living there?



Stadig masser at gøre, mangler flere hylder, ting skal flyttes i kælderen, system til vasketøj mm. Men det går fremad.

Still al lot to do, need more shelfes, things need to be moved to the basement, need to get a system for the laundry waiting to be done and much more. But things are moving in the right direction.


Ovnen køler efter en forglødning, så jeg udnytter varmen til at tørre en flok stjerner, som jeg har glaseret til raku. Solen skinner nemlig dejligt idag, så det skal udnyttes. 

The oven is cooling after tonights bisquefiring, so I'm using the heat to dry some stars I've glazed for raku. Today the Sun i shining, so I'm going outdoors.

See you later!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar