tirsdag den 1. april 2014

Forår inde og ude

Jeg har haft to ovne til forglødning og nu skal der glaseres. Der er både til en ovnfuld stentøj og en- to ovnfulde lertøj. 

Idag startede jeg på lertøjet. Altid en kæmpe opgave, der strækker sig over et par dage.

I've had two loads of bisque in the oven and now it's time to glaze. There's more then enough for both a load of stoneware and a load or two of earthenware.

Today I started glazing. Always it's a huge task, which takes at least a couple of days for a load.


Så jeg er godt underholdt de næste mange dage. Sjovt nok hader jeg at glasere, hvorfor ved jeg ikke. Men det, at åbne ovnen når glasurbrændingen er færdig, det er noget af det bedste ved at lave keramik. Sjovt hva?

So I'm well entertaint in many days to come. Funny, I hate glazing, don't know why. But when it comes to opening the kiln after a glazefire, is the best thing about making ceramic. Funny?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar