torsdag den 20. april 2023

 Så er det da vist på høje tid med et nyt indlæg. - About time for a new post.


Efter en længere pause, hvor det ikke er blevet til noget kreativt, har jeg fundet energien og er kommet igang igen og håber at kunne holde dampen oppe.

After a long period with no creative things happening, I finally got energy to start up again and hope to keep the steam up.




Jeg har arbejdet intensivt i en 5 uger på at få nok store og små emner til at fylde min ovn, da energipriserne jo er vanvittige og jeg ikke bare vil starte ovnen op for ingenting. Prisen for at brænde en ovnfuld er steget til det 4 dobbelte.

I`ve been working hard the last 5 weeks to get pieces enough to fill the kiln, because the price of energy has exploded, so I don´t start a firering for nothing. The cost hast doubled by 4 for electricity.


 


I ovnen lige nu er lidt experimenter med glas, transfer, jernflager og jernsand samlet i naturen. Jeg venter nemlig på at en stentøjsbrænding til 1230 grader køler, - åh, den ventetid.

In the kiln right now are som experiments with glass, transfers, ironflakes and ironsand collected in nature. I´m waiting for a stonewarefirering 1230 degrees celcius to cool, - arg, the suspence is always killing me.



Så nu må jeg hellere smutte ud i den virkelige verden og rende lidt ærinder, så går tiden mens ovnen køler.

Og så når jeg kommer hjem, er ovnen klar til at afsløre, om det er succes eller katastrofe, der venter. Jeg har en del krystalglasur i ovnen, der gerne vil løbe og smelte emnerne fast til ovnpladen. Så håber alt er gået godt. - Så kryds fingre for mig.


So now I´d better venture into the real world a do some chores, then the times passes while the kiln is cooling.

And when I return home, the kiln is ready and cooled, to show me success or catastrophe. I`ve got a fair amount of crystal glazes in the kiln, and they like to run and drip, melting the pieces stuck to the kilnshelfes. Hope all is well and please cross your fingers for me...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar